Všeobecné obchodné podmienky

I. Základné ustanovenia

I.I Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) uvedené nižšie upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi Fressia s.r.o., 05801 Poprad – Spišská Sobota, Malinovského 24, IČO: 56259018, zapísaná na Okresnom úrade Prešov č. registra: 740-44051, kontakt e-mail: info@fressia.sk, tel. č.  +421 948 125 003 a spotrebiteľmi – fyzickými osobami, ktoré vyplývajú zo zmluvného vzťahu na základe uzavretej kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru v elektronickom obchode na internetovej stránke www.fressia.sk (ďalej len “e-shop“).

I.II Poskytovateľom je Fressia s.r.o., 05801 Poprad – Spišská Sobota, Malinovského 24, IČO: 56259018, DIČ:2122257302

(ďalej len “predávajúci“).

I.III Kupujúci je fyzická osoba, ktorá prejavila záujem nakupovať alebo nakupuje tovar v e-shope (ďalej len “zákazník“). V zmysle týchto VOP sa v špecifických prípadoch kupujúcim rozumie aj tretia osoba, ktorú zákazník v objednávke určí na prevzatie zakúpeného tovaru. Takéto určenie tretej osoby sa považuje za jej splnomocnenie na prevzatie objednaného tovaru. 

I.IV Tovar je výrobok z oblasti prírodnej kozmetiky, ktorý je predávajúcim určený na predaj zákazníkom prostredníctvom e-shopu.

I.V Odoslaný elektronický formulár obsahujúci informácie o zákazníkovi, zoznam objednaného tovaru z ponuky e-shopu predávajúceho, cenu tovaru, spôsob platby, informácie o doručení objednaného tovaru, ktorý je spracovaný obchodným systémom predávajúceho sa považuje za záväzný návrh na uzavretie kúpnej zmluvy (ďalej len „objednávka“).

        II. Objednanie tovaru a uzavretie zmluvy

            II.I Kúpa tovaru je možná iba prostredníctvom e-shopu.

II.II K tomu, aby zákazník a predávajúci mohli uzavrieť zmluvu je potrebné, aby zákazník na e-shope vytvoril návrh objednávky.

II.III Pre vytvorenie návrhu objednávky je potrebné, aby si zákazník na e-shope vybral tovar, ktorý si praje kúpiť, klikol naň a následne klikol na funkciu “pridať do košíka“ uvedenú pri vybranom tovare. Následne prejde do zoznamu vybraného tovaru presunom kurzora a kliknutím na obrázok košíka v pravom hornom rohu e-shopu. V tejto časti objednávky zákazník zvolí množstvo tovaru, ktoré si praje objednať a vyberie si spôsob doručenia tovaru. Zákazník následne klikne na funkciu “skontrolovať a objednať“. V nadchádzajúcom kroku zákazník vyplní svoje kontaktné údaje a vyberie si spôsob platby. Následne svoju voľbu potvrdí kliknutím na funkciu “objednať s povinnosťou platby“, pričom bude zákazník presmerovaný na platobnú bránu, pomocou ktorej uskutoční platbu. 

II.IV V prípade, že si zákazník pri vyhotovení objednávky praje uviesť špecifickú požiadavku, napíše ju pred odoslaním objednávky pod funkciu “poznámky k objednávke (voliteľné)“ a uvedie svoju požiadavku v nato určenom okne. Ak si zákazník nie je istý, že predávajúci jeho požiadavku bude môcť zapracovať do objednávky, môže predávajúceho kontaktovať na e-mailovej adrese info@fressia.sk, alebo na telefónnom čísle: +421 948 125 003.

II.V Po spracovaní objednávky bude zákazníkovi na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke bezprostredne doručené potvrdenie o jej prijatí, ktoré bude obsahovať informácie o čísle objednávky, dátume jej vyhotovenia, názve a špecifikácií tovaru, cenu tovaru, náklady spojené s doručením, spôsob platby, údaje o predávajúcom, údaje o zákazníkovi a prípadne ďalšie informácie. Oznámenie o prijatí objednávky, ktoré zákazník dostane na svoju e-mailovú adresu po odoslaní objednávky, sa považuje za záväzné akceptovanie objednávky, čím medzi predávajúcim a kupujúcim dôjde k uzavretiu kúpnej zmluvy.

III. Dodanie tovaru

            III.I Tovar sa doručuje iba na území Slovenskej a Českej republiky.

III.II Predávajúci sa zaväzuje, že tovar dodá zákazníkovi v požadovanej kvalite, množstve, bez vád a v termíne dohodnutom v objednávke.

III.III Miestom dodania je adresa, ktorú zákazník uviedol vo svojej objednávke. V prípade osobného odberu je miestom dodania prevádzkareň predávajúceho na adrese Malinovského 24, 05801 Poprad – Spišská Sobota alebo výdajné miesta spoločnosti Zásielkovňa, ktoré si zákazník zvolí pri tvorbe návrhu objednávky.

III.IV O vyexpedovaní tovaru a jeho prevzatí doručovateľskou spoločnosťou bude predávajúci informovať zákazníka prostredníctvom e-mailu. V momente, keď bude tovar pripravený k vyzdvihnutiu na vybranej prevádzke spoločnosti Zásielkovňa, bude o tejto skutočnosti zákazník informovaný doručovateľom formou sms správy.

III.V Predávajúci vybavuje objednávky v čo najkratšom možnom čase. Ak nie je v popise tovaru uvedené inak, predávajúci sa zaväzuje vyexpedovať tovar zákazníkovi v lehote do 48 hodín, najmä však do 24 hodín od úhrady kúpnej ceny tovaru.

III.VI V prípade, že predávajúci nebude vedieť dodať tovar v stanovenej lehote, určí primeranú dodaciu lehotu. O predĺžení dodacej lehoty bude predávajúci bezodkladne informovať zákazníka a oznámi mu predpokladaný termín dodania.

III.VII V prípade, že predávajúci nebude schopný tovar zákazníkovi dodať ani do 30 dní od potvrdenia objednávky  a to z akéhokoľvek dôvodu, je zákazník oprávnený  odstúpiť od zmluvy. 

III. VIII Zákazník je povinný prevziať tovar riadne a včas osobne alebo zabezpečí jeho prevzatie inou osobou. V prípade, že si zákazník alebo ním poverená osoba tovar v zmysle objednávky neprevezme a nedohodne sa s doručovateľom na náhradnom termíne, bude povinný uhradiť všetky náklady spojené s prípadným opakovaným dodaním tovaru a skladným.

III.IX Zákazník je oprávnený skontrolovať zásielku pri  doručení a pri preberaní tovaru upozorniť prepravcu na prípadné poškodenie obalu či obsahu zásielky. Zákazník má v takom prípade právo odmietnuť prevzatie tovaru. O poškodení tovaru je dopravca povinný vyhotoviť zápis za prítomnosti a na žiadosť zákazníka. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže predávajúci po uzavretí škodovej udalosti s prepravcom poskytnúť náhradné plnenie (napr. výmena tovaru, zľava ceny tovaru a pod.). 

III.X Predávajúci nenesie zodpovednosť za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú nesprávne udanou adresou zákazníkom alebo chybou na strane dopravcu.

 IV. Platobné podmienky a kúpna cena

            IV.I Predávajúci má právo od zákazníka na úplné zaplatenie kúpnej ceny za dodaný tovar.

IV.II Zákazník je povinný zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu včas vrátane nákladov na dopravu.

            IV.III Platbu za nákup tovarov možno realizovať iba prostredníctvom platobnej brány (congate).

IV.IV Cena je vždy uvedená v jej konečnej podobe pri popise tovaru na e-shope. Prípadné náklady na dopravu budú vyčíslené a zúčtované na konci objednávky. Ceny sú uvádzané v eurách. 

IV.V K uvedeným cenám tovaru predávajúci účtuje nasledovné doručovateľské poplatky:

            Zásielkovňa – 3,60 €
            Kuriér – 5,30 €
            Osobný odber – 0,00 €
            pre ČR:
            Zásielkovňa – 4,30 €
            Kuriér – 5,80 €

            IV.VI Kúpna cena je splatná bezprostredne po vyhotovení objednávky.

IV.VII Kúpna cena za tovar sa považuje za uhradenú v okamihu odoslania finančných prostriedkov na účet predávajúceho.

IV.VIII Tovar zostáva majetkom predávajúceho až do úplného zaplatenia kúpnej ceny zákazníkom. Vlastnícke právo k tovaru na zákazníka prechádza až potom, čo zaplatí kúpnu cenu a tovar prevezme.

IV.IX Faktúra ako daňový doklad a potvrdenie o úhrade bude vystavená v elektronickej podobe po uhradení kúpnej ceny a bude zaslaná na e-mailovú adresu zákazníka, ktorú uvedie v objednávke. 

             IV.X Predávajúci nie je platcom DPH.

V. Reklamácia tovaru, odstúpenie od zmluvy a zrušenie objednávky

V.I Predmetom reklamácie môže byť námietka alebo pripomienka zákazníka k nedostatkom plnenia zo strany predávajúceho, ak sa zákazník domnieva, že poskytnuté plnenie má vady alebo služby neboli predávajúcim poskytnuté riadne, prípadne ak sa klient domnieva, že predávajúci porušil pri poskytovaní svojich služieb povinnosti vyplývajúce mu zo všeobecne záväzného právneho predpisu alebo z objednávky.

V.II Záručná doba na tovar zakúpený v e-shope je štandardne 24 mesiacov

V.III Záručná doba začína plynúť od momentu prevzatia tovaru zo strany zákazníka. Práva zákazníka zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak ich neuplatní v záručnej dobe. Na reklamáciu z dôvodu zjavných vád na tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti tovaru, ktorá nebola uplatnená bezodkladne po prevzatí tovaru, nebude predávajúci prihliadať.

V.IV Zákazník má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil predávajúci alebo dodávateľ a vzťahuje sa naň záruka.

V.V Za vadu nie je možné považovať opotrebenie tovaru, ktoré vzniklo jeho bežným používaním, a ktoré vyplýva z povahy tovaru. 

            V.VI Doba spotreby je uvedená jednotlivo v popise príslušného tovaru.

V.VII Dôvody reklamácie spolu s potvrdením o zaplatení (FA) zákazník zašle elektronicky na e-mailovú adresu fressia.info@gmail.com alebo písomne poštou prostredníctvom reklamačného formuláru. Reklamovaný tovar zákazník zašle spolu s dokladom o zaplatení poštovného na adresu Fressia s.r.o., 05801 Poprad – Spišská Sobota, Malinovského 24 alebo doručí osobne. Po uplatnení reklamácie bude predávajúci zákazníka kontaktovať e-mailom alebo telefonicky a dohodne sa s ním na rýchlom vybavení reklamácie. Reklamačný formulár zákazník nájde tu.

V.VIII Reklamáciu vybaví predávajúci v závislosti od konkrétneho prípadu v zmysle ustanovení príslušnej legislatívy, najmä však jedným z nasledujúcich zákonných spôsobov:

  • výmena tovaru
  • vrátenie kúpnej ceny tovaru 
  • vyplatenie primeranej zľavy z ceny tovaru 
  • odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru 

V.IX Predávajúci vydá o uplatnení reklamácie zákazníkovi potvrdenie. Potvrdenie o uplatnení reklamácie predávajúci vydá zákazníkovi písomne alebo vo forme e-mailu bezodkladne, a ak to nie je možné tak najneskôr spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Predávajúci určí bezodkladne spôsob vybavenia reklamácie, najneskôr však do troch dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie, reklamáciu predávajúci vybaví bezodkladne, v odôvodnených prípadoch môže reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má zákazník právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový výrobok. 

V.X Zákazník má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením reklamácie. 

V.XI Zákazník, má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Od zmluvy môže zákazník odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom, najmä zaslaním e-mailu na adresu info@fressia.sk alebo písomne na adresu Fressia s.r.o., 05801 Poprad – Spišská Sobota, Malinovského 24. Cena tovaru bude do 14 dní predávajúcim vrátená zákazníkovi spôsobom akým uhradil kúpnu cenu alebo po dohode so zákazníkom iným spôsobom. Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy nájdete tu.

V.XII Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť zákazníkovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe objednávky alebo v súvislosti s ňou. Predávajúci nie je povinný uhradiť zákazníkovi dodatočné náklady, ak si zákazník výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.

V.XIII Zákazník je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať naspäť alebo odovzdať predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom.

V.XIV Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu nemožnosti dodania tovaru v lehote určenej týmito VOP, pričom ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar zákazníkovi. Predávajúci v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy vráti zákazníkovi už zaplatenú kúpnu cenu bezhotovostným prevodom na bankový účet určený zákazníkom.

V.XV Zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek zákazníka, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného zákazníka.

VI. Zľavový kód

           VI.I V procese tvorby objednávky je možné uplatniť zľavový kód.

VI.II Zľavový kód nie je platobným prostriedkom. Zľavový kód predstavuje zníženie ceny tovaru vyjadrené určitou konkrétnou sumou alebo percentuálne.

VI.III Zľavový kód možno uplatniť iba počas doby jeho platnosti v rámci prebiehajúcej promo akcie.

VI.IV Predávajúci neposkytuje peniaze, ani žiadny iný spôsob kompenzácie za nevyužitú hodnotu zľavového kódu.

VI.VI O možnostiach a prípadných zmenách ako využiť zľavový kód sú zákazníci informovaný prostredníctvom komunikačných kanálov predávajúceho a jeho partnerov, ktorí sa podieľajú na prebiehajúcej promo akcii. 

 VII. Podnety, sťažnosti a alternatívne riešenie sporov

VII.I V prípade, že zákazník nie je spokojný s vybavením objednávky, alebo službami predávajúceho je oprávnený podať podnety a sťažnosti, a to písomne alebo prostredníctvom e-mailu na fressia.info@gmail.com, alebo na tel. č.  +421 948 125 003.

VII.II O posúdení podnetu alebo sťažnosti bude predávajúci informovať zákazníka e-mailom, písomne alebo telefonicky. 

VII.III Alternatívne riešenie sporov môže využiť len zákazník (fyzická osoba), ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi zákazníkom a predávajúcim, ktorého hodnota presahuje 20 eur, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej na diaľku, pričom spotrebiteľ sa pred podaním návrhu preukázateľne musí pokúsiť vyriešiť spor komunikáciou s predávajúcim. Vzorový formulár na začatie alternatívneho riešenia sporu nájdete tu.

VII.IV Orgánom dozoru a vecne príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Fressia s.r.o.,
05801 Poprad – Spišská Sobota, Malinovského 24, IČO: IČ 56259018, je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI
pre Prešovský kraj, Obrancov mieru 4675/6, 08001, Prešov, email: po@soi.sk, tel. č. 051/772 15 97, alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk). Zákazník má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. 

VIII. Ochrana osobných údajov

           VIII.I Bližšie informácie a presné podmienky ochrany a spracúvania osobných údajov nájdete v časti Ochrana súkromia a osobných údajov.

IX. Záverečné ustanovenia

IX.I Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou objednávky uzavretej medzi  predávajúcim a zákazníkom a sú pre obe strany záväzné. 

           IX.II Predávajúci a zákazník sa dohodli, že za účelom vzájomnej komunikácie budú využívať  predovšetkým e-mailovú korešpondenciu a telefonickú                zákaznícku podporu predávajúceho, pričom tieto komunikačné kanály sa použijú najmä v prípadoch uvedených v týchto obchodných podmienkach.

IX.III V prípade rozporu medzi ustanoveniami objednávky a týmito VOP s dispozitívnymi ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov právneho poriadku Slovenskej republiky, platia ustanovenia objednávky a týchto VOP.

IX.IV Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne meniť alebo dopĺňať tieto VOP Predmetná zmena VOP sa nedotkne už uzatvorených objednávok a poskytovaných služieb. Akékoľvek zmeny týchto VOP nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia v e-shope. 

IX.V Právne vzťahy založené kúpnou zmluvou medzi predávajúcim a zákazníkom – fyzickou osobou a neupravené ustanoveniami VOP platných v čase záväznej objednávky sa budú riadiť príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä však zákonom č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, v platnom znení, zákonom č. 250/2007 Z. z.. o ochrane spotrebiteľa, zákonom č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, zákonom č. 102/2014 Z.z., o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a zákonom 22/2004 Z.z., o elektronickom obchode, v platnom znení.

            Tieto VOP nadobúdajú platnosť ich uverejnením.

            V Košiciach, dňa …………………….., 

            V Poprade, dňa: 8.6.2024
            Fressia s.r.o., 05801 Poprad – Spišská Sobota, Malinovského 24, IČO: 56259018, DIČ:2122257302

 

Nákupný košík